ORGANIZACJA ZAJĘĆ

GRUPA 3-LATKÓW (Busy Bees)

GODZINY
PONIEDZIAŁEK
WTOREK
ŚRODA
CZWARTEK
PIĄTEK

6:30 – 8:00

Od 6:30 do 7:30 grupy łączone

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

8:00 – 8:30

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

8:30 – 8:50

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

8:50 – 9:10

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

9:10 – 9:25

Tańce
(9:00 – 9:30)

 

Rytmika
(9:00 – 9:30)

Spotkanie z Domifiką (ostatnia środa miesiąca), Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

9:25 – 11:20

Zajęcia edukacyjne MEN (9:30 – 9:45)
Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Zajęcia edukacyjne MEN (9:30 – 9:45)
Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

11:20 – 11:50

Język angielski

Język angielski

Język angielski

Język angielski

Język angielski

11:50 – 12:30

Obiad

Obiad

Obiad

Obiad

Obiad

12:30 – 14:45

Relaks, muzykoterapia

Relaks, muzykoterapia

Relaks, muzykoterapia

Relaks, muzykoterapia

Relaks, muzykoterapia

14:45 – 15:15

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

15:15 – 15:30

Zabawy ruchowe z chustą animacyjną Klanzy/ zajęcia o emocjach (naprzemiennie)

Gry i zabawy z wykorzystaniem tablicy multimedialnej/ Koło Małego Naukowca (naprzemiennie)

Zajęcia rozwijające motorykę małą/ zajęcia rozwijające motorykę dużą (naprzemiennie)

Zajęcia sensoryczne

Gimnastyka buzi i języka

15:30 – 17:30

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Od 16:00 do 17:30 grupy łączone

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

GRUPA 4-LATKÓW (Happy Hippos)

GODZINY
PONIEDZIAŁEK
WTOREK
ŚRODA
CZWARTEK
PIĄTEK

6:30 – 8:00

Od  6:30 do 7:30 grupy łączone w sali BB

Od 7:30 do 8:30 sala nr 12

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

8:00 – 8:30 
(sala nr 12)

 

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

8:30 – 8:50

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

8:50 – 9:00

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

9:00 – 9:30

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

9:30 – 12:00

Zajęcia dodatkowe, spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Zajęcia dodatkowe, spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Zajęcia dodatkowe, spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Zajęcia dodatkowe, spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

12:00 – 12:30

Język angielski

Język angielski

Język angielski

Język angielski

Język angielski

12:30 – 13:00

Obiad

Obiad

Obiad

Obiad

Obiad

13:00 – 14:00

Odpoczynek, muzykoterapia

Odpoczynek, muzykoterapia

Odpoczynek, muzykoterapia

Odpoczynek, muzykoterapia

Odpoczynek, muzykoterapia

14:00 – 15:00

Magic – wybuchowe zajęcia (eksperymenty)

Board games – najciekawsze gry planszowe z ,,Oxford Academy”

Arts and Crafts – zajęcia rozwijające motorykę małą

Reading English books with Elmo – czytanie anglojęzycznych książeczek z Elmo

Feelings – zajęcia o emocjach

15:00 – 15:30

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

15:30 – 17:30

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Od 16:00 do 17:30 grupy łączone w BB

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Zajęcia dodatkowe prowadzone w Przedszkolu: Tańce, Rytmika, Garncarstwo, Bębny afrykańskie, Kodowanie, Filharmonia, Teatr. 

GRUPA 5-LATKÓW (Dancing Dragons)

GODZINY
PONIEDZIAŁEK
WTOREK
ŚRODA
CZWARTEK
PIĄTEK

6:30 – 8:00

Od  6:30 do 8:00 grupy łączone

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

Schodzenie się dzieci do przedszkola, zajęcia indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.

8:00 – 8:30

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

8:30 – 8:45

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

8:45 – 9:15

 

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

Język angielski – ćwiczenia i zabawy utrwalające wiadomości

9:15 – 9:45

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

9:45 – 12:00

Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej

12:00 – 12:25

Obiad

Obiad

Obiad

Obiad

Obiad

12:40 – 13:10

Język angielski

Język angielski

Język angielski

Język angielski

Język angielski

13:15 – 14:00

Koło małego naukowca – eksperymenty

Zabawy z elementami integracji sensorycznej

Zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnych rodzajów klocków

Ćwiczenia i zabawy wspierające małą motorykę

Zabawy matematyczne

14:00 – 14:20

Relaks, muzykoterapia, bajkoterapia

Relaks, muzykoterapia, bajkoterapia

Relaks, muzykoterapia, bajkoterapia

Relaks, muzykoterapia, bajkoterapia

Relaks, muzykoterapia, bajkoterapia

14:30 – 15:00

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

15:30 – 17:30

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Od 16:00 do 17:30 grupy łączone

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Zajęcia dodatkowe: – taniec towarzyski:  1 raz w tygodniu w poniedziałki, – rytmika: 1 raz w tygodniu we wtorki, – garncarstwo: 1 raz w miesiącu w środy, – bębny afrykańskie: 2 razy w miesiącu w środy, – zajęcia z kodowania : 1 raz w miesiącu w czwartki, – Zajęcia muzyczno- taneczne: (dla chętnych dzieci) pon./ śr., – zajęcia ogólnorozwojowe, – zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, – zajęcia logopedyczne, – koncerty muzyków z filharmonii, – teatrzyk dla dzieci

GRUPA 6-LATKÓW (Clever Cats)

GODZINY
PONIEDZIAŁEK
WTOREK
ŚRODA
CZWARTEK
PIĄTEK

6:30 – 7:40

grupa łączona

Schodzenie się dzieci, zajęcia indywidualne: zabawy klockami, układankami, rysowanie. Zabawy z udziałem nauczyciela.

Schodzenie się dzieci, zajęcia indywidualne: zabawy klockami, układankami, rysowanie. Zabawy z udziałem nauczyciela.

Schodzenie się dzieci, zajęcia indywidualne: zabawy klockami, układankami, rysowanie. Zabawy z udziałem nauczyciela.

Schodzenie się dzieci, zajęcia indywidualne: zabawy klockami, układankami, rysowanie. Zabawy z udziałem nauczyciela.

Schodzenie się dzieci, zajęcia indywidualne: zabawy klockami, układankami, rysowanie. Zabawy z udziałem nauczyciela.

7:40 – 8:00

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

Śniadanie

8:00 – 8:15

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

Czynności higieniczne

8:85 – 8:45

 

Język angielski – ćwiczenia utrwalające

Język angielski – ćwiczenia utrwalające

Język angielski – ćwiczenia utrwalające

Język angielski – ćwiczenia utrwalające

Język angielski – ćwiczenia utrwalające

8:45 – 9:30

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

Zajęcia edukacyjne MEN

9:30 – 10:30

Zajęcia dodatkowe – Tańce (9.30 – 10.00). Zabawy dowolne

 

Spacer, zabawy na placu zabaw. Zabawy dowolne

Spacer, zabawy na placu zabaw. Zabawy dowolne

Spacer, zabawy na placu zabaw. Zabawy dowolne

Spacer, zabawy na placu zabaw. Zabawy dowolne

10:30 – 11:00

Spacer, zabawy na placu zabaw.

Zajęcia dodatkowe – Rytmika

Zajęcia dodatkowe: Garncarstwo (1-sza środa m-ca) Bębny Afrykańskie (2-ga i 3-cia środa m-ca)

Zajęcia dodatkowe: Kodowanie (10.40 – 11.15) (1-szy i 2-gi czwartek m-ca)

 

Zabawy dowolne

11:00 – 11:40

Zajęcia edukacyjne

Zajęcia edukacyjne

Zajęcia edukacyjne

Zajęcia edukacyjne

Zajęcia edukacyjne

11:20 – 12:00

Obiad

Obiad

Obiad

Obiad

Obiad

12:00 – 12:30

Relaks, bajkoterapia

Relaks, bajkoterapia

Relaks, bajkoterapia

Relaks, bajkoterapia

Relaks, bajkoterapia

12:30 – 13:15

Zajęcia popołudniowe: Zabawy konstrukcyjno – manipulacyjne

Zajęcia popołudniowe: Plastyka Smyka

 

Zajęcia popołudniowe: Koło Małego Naukowca

 

Zajęcia popołudniowe: Zajęcia umuzykalniające

Zajęcia popołudniowe: Lepienie z ciastoliny Play Doh

13:15 – 13:45

Język angielski

Język angielski

Język angielski

Język angielski

Język angielski – gry na tablicy interaktywnej

13:45 – 14:30

Zajęcia muzyczno – taneczne dla chętnych (14:00 – 14:40) lub dodatkowe zajęcia z języka angielskiego (13:45 – 14:20)

Zabawy dowolne, zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, zabawy na placu zabaw

Dodatkowe zajęcia z języka angielskiego (13:45 – 14:20)

Zabawy dowolne, zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, zabawy na placu zabaw

Dodatkowe zajęcia z języka angielskiego (13:45 – 14:20)

14:30 – 14:45

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

Podwieczorek

14:45 – 15:30

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Zabawy dowolne na placu zabaw lub w sali przedszkolnej, zajęcia indywidualne

Od 15:30 do 17:30 grupy łączone

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Odbiór dzieci przez rodziców

Zajęcia prowadzone przez nauczycielki przedszkola: język angielski – zajęcia poranne i włączające; zajęcia sportowe w salach i na placu zabaw; zajęcia z chustą Klanzy, suchy basen; zajęcia konstrukcyjno – manipulacyjne;koło małego naukowca;koło małego artysty, plastyka smyka; zajęcia umuzykalniające, pląsy, muzyka, śpiew; gry planszowe; czytanie książek po polsku i angielsku; zajęcia z tablicą interaktywną (gry, zabawy); zajęcia sensoryczne; nasze emocje; gimnastyka buzi i języka; zajęcia usprawniające motorykę (wycinanie, rysowanie)

Zajęcia z elementami Integracji Sensorycznej

Prowadzi: terapeuta Integracji Sensorycznej – Paulina Kamińska

Opis zajęć: zajęcia grupowe są prowadzone w oparciu o metodę SI Jean Ayers, bazując na ćwiczeniach stymulujących pracę ośrodkowego układu nerwowego. Uczestnicząc w zajęciach dziecko ma możliwość doskonalić przede wszystkim trzy podstawowe systemy sensoryczne: układ przedsionkowy, proprioceptywny oraz dotykowy. Dodatkowo ćwiczenia obejmują także poprawę funkcjonowania zmysłu równowagi, koordynacji wzrokowo-ruchowej, ogólnej sprawności motoryki dużej i małej. Ponadto proponowane ćwiczenia mają za zadanie usprawnić pracę wszystkich mięśni, tak aby ciało dziecka lepiej radziło sobie z odpowiednią dystrybucją napięcia mięśniowego, zmęczeniem i stresem. Podsumowując opis zajęć – dzieci będą się świetnie bawić głównie poprzez ruch, nie wiedząc ile
 w danym momencie usprawniają wewnętrznie.

 

Zajęcia ‚ENGLISH AROUND ME’

Prowadzi: nauczycielka języka angielskiego – Agata Michalak

Projekt językowy mający na celu poszerzenie oraz utrwalenie znajomości nazw przedmiotów w najbliższym otoczeniu dzieci. Założeniem projektu jest również wdrożenie dzieci do posługiwania się zwrotami w języku angielskim, które mogą wykorzystać w codziennym życiu.

English Around Me – to nauka języka angielskiego poprzez tworzenie projektów plastycznych, kolorową i kreatywną zabawę z elementami językowymi i kulturowymi oraz nawiązywanie do aktualnych uroczystości, dni świątecznych i innych ważnych wydarzeń w życiu Przedszkola.

 

Koło muzyczno – taneczne  –  Marta Baranowska

Zajęcia umuzykalniające będą odbywały się 2 razy w miesiącu, w piątki,  w grupach HH, DD oraz LL. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności muzycznych dzieci, zachęcanie ich do swobodnego wyrażania się poprzez muzykę. Podczas zajęć dzieci będą uczyły się:

  • Gry na instrumentach perkusyjnych – dzięki grze na instrumentach kształtuje się wrażliwość dziecka, rozwija się również poczucie rytmu. Wspólne muzykowanie wpływa na koncentrację uwagi i zdyscyplinowanie, jest też doskonałym środkiem rozwijania sprawności manualnych dziecka
  • Tańca – ćwiczenia ruchowo- taneczne zaspokajają nie tylko ruchowe potrzeby dziecka, ale też rozwijają szereg jego dyspozycji psychofizycznych, takich jak: spostrzegawczość, pamięć, koncentracja, szybka reakcja, koordynacja wzrokowo- ruchowa, orientacja w schemacie własnego ciała i w przestrzeni
  • Śpiewu – jest on jedną z podstawowych form ekspresji dziecka, a piosenka najprostszym utworem muzycznym, który dziecko jest w stanie przeżyć, zrozumieć, zapamiętać i odtworzyć. Dzięki różnorodności charakteru i nastroju śpiewanych piosenek wzbogaca się świat uczuć dziecka, kształtuje się jego postawa estetyczna

„Muzyka to dusza wszechświata, skrzydła umysłu, lot wyobraźni i wszelkie życie” Platon

  

Zajęcia dodatkowe – kodowanie na dywanie

Prowadzi:  Paulina Paluch

Czym jest kodowanie i po co dzieciom taka umiejętność?

Nauka kodowania i programowania to jeden z komponentów nowoczesnej edukacji.  Dlaczego właściwie pojawił się trend oraz potrzeba nabywania umiejętności tychże umiejętności? Co właściwie się kryje za pojęciem kodowanie
 i programowanie w odniesieniu do dzieci na najniższym szczeblu edukacji – czyli przedszkola? Chociaż w znaczeniu dosłownym programowanie to pisanie długich skomplikowanych kodów, to w praktycznym sensie edukacji przedszkolaków, jest to kształtowanie umiejętności analitycznego i logicznego myślenia oraz rozwiązywania problemów. Chodzi tutaj przede wszystkim o wykształcenie pewnych nawyków myślowych. Z takim ujęciem nauki programowania jest sprzężony termin myślenie komputacyjne – czyli traktowanie nauki programowania jako środka do rozwijania myślenia krytycznego, logicznego, systemowego, czy też określanego jako design thinking (myślenia projektowego).

Podczas zajęć kodowania dzieci uczą się:

  • eksperymentowania poprzez swobodne poszukiwanie rozwiązań,
  • kreatywności i pomysłowości – rozwijając swoją wyobraźnię,
  • wytrwałości i cierpliwości, czekając na efekty własnej pracy,
  • współpracy,
  • rozwiązywania problemów,
  • zadawania odpowiednich pytań,
  • zbierania i porządkowania danych,
  • tworzenia algorytmów – sekwencji, powtarzalności procedur i czynności,
  • wykrywania i diagnozowania błędów,
  • formułowania zrozumiałych komunikatów.

W jaki sposób będziemy się bawić na zajęciach z kodowania?

Dziecko w wieku przedszkolnym potrzebuje dużej dawki ruchu, uczenia się poprzez doświadczanie, eksperymentowanie, pracę z konkretem. Na początek wcale nie będą potrzebne komputery, tablety czy innego rodzaju sprzęt komputerowy. Dlatego też  w dużej mierze nasze zabawy będą bazowały na aktywnościach „unplugged”. To znaczy, że w bardzo będziemy się bawić bez użycia technologii. Będą to zabawy z wykorzystaniem maty edukacyjnej „kodowanie na dywanie”. Wraz z użyciem kolorowych kubków, znaków graficznych i symbolicznych, szablonów wzorów, figur geometrycznych będziemy przechodzić ze świata konkretnych przedmiotów na bardziej złożone operacje myślowe, które pozwolą na rozwiązywanie coraz bardziej złożonych problemów. Dzięki temu łatwiej w przyszłości odnajdziemy się w aktywnościach z udziałem technologii takich jak: aplikacje do programowania, czy podczas zabawy z robotami.

 

ZAJĘCIA – EMOCJE  PRZEDSZKOLAKA

Prowadzi:  Agnieszka Piotrowicz

Zajęcia „Emocje przedszkolaka” będą odbywały się w grupach 2 razy w miesiącu. Cykl spotkań ma na celu wspomaganie rozwoju emocjonalnego dzieci oraz rozwój kompetencji społecznych. Zajęcia będą dostosowane odpowiednio do każdej grupy wiekowej. Emocje towarzyszą nam przez całe życie i tkwią bardzo głęboko w każdym z nas. Podczas zajęć dzieci nauczą się rozpoznawania  i nazywania poszczególnych emocji oraz poznają sposoby radzenia sobie z emocjami. Program będzie realizowany w oparciu o nowoczesną literaturę oraz gry i zabawy dotyczące emocji. W formie zabawy dzieci zagłębią się  w świecie emocji.

 

GARNCARSTWO

Prowadzi – Joanna Makosiej

Modelowanie w glinie, czy w innych masach plastycznych to dla dzieci twórcze doświadczenie, które rozwija kreatywność, wyobraźnię i zdolności manualne. Drobny ruch, wgniecenie powoduje zmianę kształtu, co pozwala na wyładowanie ekspresji twórczej. Jest także zabawą, dzięki której dziecko odkrywa swoje możliwości i talenty, realizuje fantastyczne pomysły, cieszy się tworzeniem rzeczy pięknych i niepowtarzalnych. Kontakt z gliną przynosi także doskonały efekt terapeutyczny: relaksuje, uspokaja, wycisza, pozwala na rozładowanie negatywnych emocji. Każde dziecko ma potrzebę opowiadania o swoich przeżyciach, wewnętrznym świecie, uczuciach i pragnieniach. Dodatkowo praca z gliną uczy koncentracji, cierpliwości, odpowiedzialności, planowania oraz współpracy.

Na zajęciach z garncarstwa będą wykorzystywane różne masy plastyczne i modelarskie: glina, masa solna, masa papierowa, masa porcelanowa, czy aksamitna masa. Tematyka zajęć związana będzie z bieżącymi świętami, uroczystościami, a także zainteresowaniami dzieci.

Co najważniejsze wszystkie dzieci będą mogły zabrać swoje niezwykłe wytwory do domu, by tam podziwiać je wspólnie z Państwem! 😊